NL EN US DE FR PL CZ ES PT IT SE HU GR RO SK JP CN AE IL
יום ראשון 6 בדצמבר פתוח במיוחד משעה 12:00 עד 16:00
עבור למלאי למכור את הרכב שלי

פורשה 914

בסוף שנות השישים, הן פורשה והן פולקסווגן נזקקו לדגמים חדשים; פורשה חיפשה מחליף לתחילת הכניסה 1960 שלהם, ופולקסווגן רצתה קופה ספורטיבית חדשה שתחליף את קרמן גאיה. באותה תקופה, מרבית עבודות ההתפתחות שלה של פולקסווגן טופלו על ידי פורשה. פרדיננד פייץ ', שהיה אחראי על מחקר ופיתוח בפורשה, הוטל על פרויקט 912. במקור בכוונתה למכור את הרכב עם מנוע 914 צילינדרים שטוח כפולקסווגן ועם מנוע 4 צילינדרים שטוח כפורשה, החליטה פורשה במהלך הפיתוח כי קיום דגמי פולקסווגן ופורשה החולקים אותו גוף יהיה מסוכן לעסקים ומשוכנע פולקסווגן. כדי לאפשר להם למכור את שתי הגרסאות בתור פורש בצפון אמריקה.

מכוניות פורשה קלאסיות למכירה

אב הטיפוס הראשון של ה- 914 הוצג בחודש מרץ 1, 1968. עם זאת, ההתפתחות הסתבכה לאחר שיושב ראש פולקסווגן, היינץ נורדהוף, הלך לעולמו באפריל 12, 1968. יורשו, קורט לוטץ, לא היה קשור לשושלת פורשה ולכן ההסכם המילולי בין פולקסווגן לפורשה התפרק. לדעתו של לוטז, לפולקסווגן היו כל הזכויות על הדגם, ולא שום תמריץ לחלוק אותו עם פורשה אם לא היו שותפות להוצאות נוסע. עם החלטה זו, מושג המחיר והשיווק של ה- 914 נכשל עוד לפני שהחלה ייצור הסדרות. כתוצאה מכך מחיר המרכב עלה משמעותית, ובסופו של דבר ה- 914 / 6 עלה רק קצת פחות מ- 911T. ה- 914 / 6 לא נמכר כל כך טוב, ואילו ה- 914 / 4 היקר והרבה פחות יקר הפך לרב המכר של פורשה במהלך הפעלת הדגם שלה, ומכר את פורשה 911 בהפרש רחב עם מעל יחידות 118.000 שנמכרו ברחבי העולם.

קונים פורשה 914?

גרסאות פולקסווגן הציגו במקור מנוע שטוח-ארבעה 80 PS הזרק דלק PS מבוסס על מנוע מקורר אוויר פולקסווגן. גרסת ה- 1.7 / 914 של פורשה הציגה מנוע שטוח-שישה 6 PS 110L ממצב 2.0 1969 של 911, שהוצב בין ספינות שידור מול גרסת תיבת ההילוכים "1969" של 911 901 שהוגדרה למכונית באמצע המנוע. כרמן ייצרה את השלדה המתגלגלת במפעלם, והשלימה את ייצור הפולקסווגן בבית או העבירה גרסאות לפורשה להרכבה הסופית שלהם. דגמי 914 / 6 השתמשו במתלים ובבלמים דומים ל- 911, מה שנותן עליונות טיפול ובלימה מעולה על פני דגמי פולקסווגן ארבעת הצילינדרים יחד עם תפוקת כוח גבוהה יותר. מיזם משותף של פולקסווגן-פורשה, פולקסווגן מאמריקה, טיפל בייצוא לארצות הברית ושם גרסאות שתי הגרסאות ונמכרו כפורשה, למעט בקליפורניה, שם נמכרו בסוכנויות פולקסווגן. מכוניות צילינדר 4 נמכרו כפולקסווגן פורשה בסוכנויות אירופאיות של פולקסווגן. מכירות איטיות ועלויות עולה הניעו את פורשה להפסיק את גרסת ה- 914 / 6 ב- 1972, לאחר שייצרה יחידות 3351; את מקומה בהרכב מילא גרסה המופעלת על ידי 100L PS 2.0L חדש, גרסת הזרקת דלק של מנוע 4 מסוג פולקסווגן ב- 1973. ב- 1974 הוחלף מנוע ה- 1.7 L על ידי 85 PS 1.8 L, ומערכת הזרקת הדלק החדשה של Bosch L-Jetronic נוספה ליחידות אמריקאיות כדי לסייע בבקרת פליטות. ייצור 914 הסתיים ב- 1976. מנוע ה- 2.0 L שטוח-ארבע המשיך לשמש ב- 912E, שסיפק דגם ברמת הכניסה עד להצגת ה- 924. ה- 914 היה מכונית היבוא של השנה של מוטורנד ב- 1970. טייס 914 / 6 GT שנחתם על ידי הצרפתים קלוד Ballot-Lena וגיא Chasseuil זכו בכיתת GTS וסיימו במקום השישי הכללי ב- 24 Hours of Le Mans ב- 1970. בריאן רדמן השתמש ב- 914 / 6 כדי לסקור את הקורס בפעולות תרגול של מעגל Targa Florio ב- 1970.

פורשה 914

E & R Classics, מומחה הרכב הקלאסי שלך בפורשה!

לחץ כאן כדי לראות את המלאי שלנו


מהם היתרונות של קניית מכונית פורשה 914 בחברת ER Classics?
- מבחר נהדר של מכוניות קלאסיות למכירה
- כל המכוניות נבדקות בקפידה על ידי המכונאים בבית המלאכה שלנו
- הליכות MOT, ריתוך ופנים עבור מכונית פורשה 914 שלך
- מכניקת הזקנים המיוחדת שלנו יכולה לדאוג לכל ההליכים
אנו יכולים לדאוג לתיקונים, לתחזוקה ולצרכים המותאמים אישית
- הקמה מלאה של מכונית פורשה 914 שלך
- אנו יכולים לספק את המכונית הקלאסית שלך לכל מדינה אירופאית