Translated by Google Translate

NL EN US DE FR PL CZ ES PT IT SE HU GR RO SK JP CN AE IL
יום ראשון 1 בנובמבר (כל הקדושים) EXTRA פתוח מ 12: 00-16: 00
עבור למלאי למכור את הרכב שלי

יגואר XK120

יגואר XK120 היא מכונית ספורט המיוצרת על ידי יגואר בין 1948-1954. זו הייתה מכונית הספורט הראשונה של יגואר מאז ה- SS 100, שהפסיקה את הייצור ב- 1940. ה- XK120 הושק הן כמושבי 2 פתוחים והן ברודסטר בתערוכת הרכב של לונדון 1948 כמכונית תצוגה למנוע החדש של יגואר XK. מכונית התצוגה הייתה האב-הטיפוס הראשון שנראה כמעט זהה למכוניות הייצור, פרט לכך שהעמודים החיצוניים הישרים של השמשה הקדמית שלה היו מעוקלים בגרסת הייצור. הכוננית עוררה סנסציה ששכנעה את וויליאם ליונס (מייסד ובוס העיצוב של יגואר) להכניס אותו לייצור. החל מ- 1948, למכוניות ה- 242 הראשונות היו גופי דו-מושבים פתוחים ממוסגרים בעץ עם לוחות אלומיניום. הייצור עבר ל- 1cwt או 51kg הפלדה הכבדה יותר בתחילת 1950. ה- "120" התייחס למהירות הגבוהה ביותר של מכונית האלומיניום 120mph, מה שהפך אותה למכונית הייצור המהירה בעולם בזמן השקתה. ב- 1949 נמסר Roadster הייצור הראשון לקלארק גייבל. בסופו של דבר ה- XK120 הפך לזמין בשתי גרסאות פתוחות, תחילה כשני מושבים פתוחים המוכרים בארה"ב כ- Roadster, ואז כ- coupe drophead (DHC) ב- 1953; וב- 1951 גם כקופייה ראשית סגורה או קבועה (FHC). בחודש מאי 30, 1949, על הכביש המהיר אוסטנד-ג'באקה הריק בבלגיה, השיג אב-טיפוס XK120 ממוצע ריצות לכיוונים מנוגדים של 132.6mph. ב- 1950 וב- 1951, במסלול סגלגל בנקאי בצרפת, היו אנשי הכבישים XK120 בממוצע מעל 100mph למשך 24 שעות ומעל 130mph למשך שעה. ב- 1952 קופון עם ראש קבוע לקח שיאים עולמיים רבים למהירות ולמרחק כשהוא ממוצע של 100 קמ"ש במשך שבוע. אנשי רחוב הצליחו גם במירוץ ועצרות.

מכוניות קלאסיות של יגואר למכירה

הכבישים הראשונים נבנו בין 1948 המאוחרת לתחילת 1950. החל משנת הדגם 1950, כל ה- XK120 העוקבים הופקו בייצור המוני עם גופי פלדה מכבישה. גרסאות ה- DHC וה- FHC, שהותאמו בצורה מפוארת יותר מאשר עובדי הדרכים, היו עם חלונות מפותלים וגם פורניר עץ בלוח המחוונים וכובעי הדלת הפנימיים. עם ראשי צילינדרים מסגסוגת ומכרכרי SU SU דו-דראפטיים לצדדים, מנוע ה- 3.4L הכפול-מצלמה הכפול-ישר-6 XK התקדם באופן יחסי ליחידה המיוצרת המונית בזמנו. עם יחס דחיסה רגיל 8: 1 הוא פיתח 160bhp, באמצעות דלק אוקטן 80. רוב המכוניות המוקדמות ייצאו; 7: גרסת דחיסה נמוכה של 1, עם ביצועים מופחתים כתוצאה מכך, שמורה לשוק בבריטניה. מפעל יגואר סיפק לחוקרים את יחס הדחיסה הגבוה יותר לעיתונות. עיתונאים יכלו לבחון את הביצועים האופטימליים של הדגם בבלגיה, על דרך ארוכה וישרה בין ג'בקה לאוסטנד. העיצוב הבסיסי של מנוע ה- XK, ששונה אחר כך לגרסאות 3.8 ו- 4.2 ליטר, נמשך עד סוף ה- 1980. לכל XK120 היו המתלים הקדמיים של מוט הפיתול, קפיצי עלים אליפיים למחצה מאחור, היגוי כדור מחזור, עמוד היגוי מתכוונן טלסקופית ובלמי תוף 12 מסביב שהיו מועדים לדעוך. מכוניות מסוימות היו מצוידות בבלמי תוף עם סיבי אלומיניום כדי לעזור להתגבר על הדהייה. החלק העליון של בד הכבישים וקרני הצד הניתנים להסרה הוצבו מחוץ לטווח הראייה מאחורי המושבים, ודלתות בסגנון הברצ'טה לא היו ידיות חיצוניות. במקום זאת היה חוט משיכה פנימי שהיה נגיש דרך דש במסכי הצד. ניתן היה להסיר את השמשה הקדמית כדי להחליף אותה במסכי אוויר. לקופייה של drophead (DHC) היה ראש בד מרופד ומרופד, שהתקפל אל הסיפון האחורי מאחורי המושבים כשהוא נסוג, וחלונות הרים עם פנסי רבע פתיחה. השמשה הקדמית מזכוכית שטוחה של 2 נקבעה במסגרת פלדה ששולבה בגוף וצבעה אותו צבע. לוח המחוונים וכיפות הדלתות הן ב- DHC והן ב- FHC היו עשויים עץ פורניר, ואילו הכבישים הספרטניים יותר היו גזומים בעור. לכל הדגמים היו מרווחים נשלפים המכסים את קשתות הגלגלים האחוריים, מה שהעצים את המראה היעיל. על מכוניות עם גלגלים תיליים עם מנעול מרכז אופציונלי, הושמטו המרגלים מכיוון שהם נתנו מרווח לא מספיק למרכזי הפיגום הכרום עם 2-אוזן. גלגלי חוט מצופים כרום היו אופציונליים מ- 1953. בנוסף לגלגלי התיל, השדרוגים בגרסת הציוד המיוחד (המכונה גרסת ה- M בארצות הברית) כללו כוח מוגבר, מתלים נוקשים ומערכת פליטה כפולה.

קונים יגואר XK120?

בנובמבר 1949 מגזין "מוטור" בדק את הכביש בדרכים XK120. מכונית טרום-ייצור זו הרשומה כ- HKV 455, הייתה האב-הטיפוס הראשון שנבנה. זה היה גם דגם התצוגה של 1948 London Show Show. כאשר נבדק, היה לו יחס הדחיסה 8: 1, הותקן במכסה התחתון והפעל עם מכסה המנוע ומסכי הצד במקומם. המגזין דיווח על מהירות עליונה של 124.6mph, תאוצה מ- 0 ל- 60 קמ"ש תוך 10.0 שניות וצריכת דלק של 19.8 מיילים לגלון קיסרי.

יגואר XK120

E&R Classics, המומחה לרכב קלאסי של יגואר!

לחץ כאן כדי לראות את המלאי שלנו

מהם היתרונות של קניית מכונית יגואר XK120 בחברת ER Classics?
- מבחר נהדר של מכוניות קלאסיות למכירה
- כל המכוניות נבדקות בקפידה על ידי המכונאים בבית המלאכה שלנו
- הליכות MOT, ריתוך ופנים לרכב יגואר XK120 שלך
- מכניקת הזקנים המיוחדת שלנו יכולה לדאוג לכל ההליכים
אנו יכולים לדאוג לתיקונים, לתחזוקה ולצרכים המותאמים אישית
- מסעדה מלאה של מכונית יגואר XK120 שלך
- אנו יכולים לספק את המכונית הקלאסית שלך לכל מדינה אירופאית