27 באפריל (יום המלכים) אולם תצוגה סגור - 1 במאי (יום העבודה) אולם תצוגה פתוח - יום ראשון 5 במאי פתוח במיוחד (10:00-14:00)


Henk vd berg

שמי הנק ואן דן ברג, מכונאי אופטימלי ב-E&R Classics. התחלתי את הקריירה שלי ב-1977 במוסך הכפר המקומי שבו התעסקתי עם הכל. ממכוניות ועד משאיות, אבל גם מכסחות דשא ומנסרים חשמליים. הכל עם מנוע הגיע.

לאחר תקופה זו עבדתי תקופה במוסך רכב אוניברסלי שמכר גם מכוניות וינטג'. לאחר מכן התחלתי לשחזר מכוניות קלאסיות כעצמאי. שחזרתי קלאסיקות מההתחלה ועד הסוף ועבדתי על אוסטין הילי שונים, Jaguars, Triumphs, MG ומכוניות וינטג' אחרות. כמו כן דאגתי לתחזוקה של מכוניות קלאסיות.

לאחר עבודה כעצמאית תקופה התחלתי לעבוד אצל אספן עם אוסף פרטי של כ-250 מכוניות קלאסיות. כאן הייתי אחראי לשמור על האוסף במצב טוב. עבדתי גם על קלאסיקות של לקוחות האספן.

בינתיים אני עובד כמכונאי אופטימלי ב-E&R Classics כבר זמן מה.

מה הייתה המכונית הראשונה שלך ואיזה זיכרונות יש לך ממנה?
המכונית הראשונה שלי הייתה Datsun 1974 Z משנת 240. רכב נחמד שהשתמשתי בו כנהג יומיומי.

רכב החלומות שלי הוא לא א Jaguar E-Type או אוסטין הילי...
רכב החלומות שלי הוא לא א Jaguar E-Type או אוסטין הילי, אבל וולוו 245. כמו שאני קורא לזה, מכונית לנכבדים ולרוח חופשית, פרקטית וניתנת לשימוש בכל מקום. נהגתי בכמה מהוולוו האלה והם מעולם לא איכזבו אותי.

נניח שהיית צריך לתת למישהו טרמפ. מי זה יהיה ולמה?
אם הייתי יכול לתת טרמפ למישהו, זה יהיה ניל ארמסטרונג, האדם הראשון על הירח. אדם שהוכיח שעם אומץ, אומץ ושכל ישר אפשר להגיע רחוק. גיבור מוחלט עבורי.

מהו הזיכרון הטוב ביותר שלך הקשור לרכב?
זיכרון שתמיד נשאר איתי ושאנחנו עדיין מדברים עליו עם הילדים שלנו הוא חופשה לפורטוגל. אי שם על הגבול של ספרד ופורטוגל (באמצע שום מקום) עף מכסה שמן מראש הצילינדר של הוולוו שלנו. זה היה סוף שבוע ולא היו מוסכים בשדות או בכבישים. ואז פתאום עלה בדעתי שאשתי הביאה שקית תפוחי אדמה לאכול בלילה הראשון. השתמשתי בתפוחי האדמה האלה כדי לסגור את החור בראש הצילינדר והסעתי אותם עוד 500 ק"מ עד שהגענו לכתובת החג שלנו. להשלמת הסיפור, בשקית תפוחי האדמה ההולנדיים נכתב 'ארץ מוצא: פורטוגל'. איך ממציאים את זה…

מה הופך יום עבודה ב-E&R Classics לכל כך כיף עבורך?
שעדיין יש כמה קלאסיקות שהתעסקתי בהן בקביעות בשנת 1977. ואז אתה מרגיש שוב בן 16 במקום 61. התחושה הזו לא יסולא בפז בשבילי!